Eventowa scenografia – jak zachwycić gości?

Eventowa scenografia – jak zachwycić gości?

0 232
scena

Zachwycenie gości uczestniczących w evencie jest dużym wyzwaniem. W zależności od rangi i rozmachu wydarzenia trzeba będzie zadbać o jego design, który jak mawia słynny grafik Papa LOGO “jest ambasadorem twojej marki”. W jaki sposób można wywołać pozytywne zaskoczenie za sprawą scenografii?

Scenografia od podszewki

Eksperci zajmujący się eventowym wystrojem wnętrz podkreślają, że konieczne jest zrealizowanie dwóch etapów planowania: dekoracji i scenografii. Do pierwszej kategorii można zaliczyć wszystkie drobne działania, których celem jest zamaskowanie pewnych obszarów pomieszczenia nie odpowiadających zamysłowi twórców dekoracji, nadanie właściwego koloru czy stworzenie tła do mających się odbywać wydarzeń.

Scenografia jest nieco szerszym pojęciem – to koncepcja składająca się z powiązanych ze sobą elementów właściwie umieszczonych w tzw. strefach oddziaływania. Są nimi: skupiająca uwagę wszystkich gości przestrzeń sceniczna, strefa użytkowa, po której poruszają się uczestnicy eventu oraz strefa cateringu i ścian (zalicza się do niej także sufity). Często składają się na nią specjalnie budowane systemy interaktywne, które są tożsame z narracją sceniczną lub stanowią pewne uzupełnienie – np. dotykowe monitory prezentujące gościom ofertę cateringową.

Scenografia obiektowa

Klasyczne podejście do scenografii wciąż ma wielu zwolenników. Ten typ wystroju wiąże się z wykorzystaniem zabiegów plastycznych oraz specjalnie budowanych konstrukcji składających się z: metali, płyt mdf, miękkich materiałów i sklejek. To realistyczne odwzorowania budowli lub tematyczne scenografie wpasowujące się w motyw przewodni wydarzenia, których dopełnienie może stanowić gra świateł.

Scenografia multimedialna

Scenografie będące oprawą dla nowoczesnych eventów są bardzo zróżnicowane i choć wciąż korzysta się z tradycyjnych sposobów na uzyskanie zadowalającego efektu, to coraz częściej zastępuje się je rozwiązaniami multimedialnymi. Są nowoczesne, spektakularne i świadczą o wysokim poziomie wydarzenia, a przy tym wcale nie muszą kosztować więcej niż rozwiązania klasyczne. Firmy zajmujące się oprawą eventów są w stanie zaproponować scenografię, której przygotowanie, budowa i obsługa techniczna zmieszczą się w określonym wcześniej budżecie, stąd tak duże zainteresowanie nowoczesnymi technologiami.

Duże znaczenie mają efekty uzyskiwane dzięki grze świateł, które w jednej chwili potrafią całkowicie odmienić atmosferę. Urządzenia oparte o technologię RGBW czyli takie, w których jedna dioda mieści aż cztery kolory mogą w sumie wygenerować aż 16 milionów barw. Zużywają przy tym niewiele prądu, ograniczając tym samym koszty przedsięwzięcia.

Chętnie korzysta się także z kurtyn diodowych, które w zależności od gęstości rozmieszczenia oraz wielkości i barwy świateł stanowią subtelną lub nieco bardziej wyrazistą ozdobę. Równie powszechne są ekrany będące zwykle tłem wydarzenia. Wybierając te elementy należy zwrócić uwagę na ich parametry: zewnętrzny lub wewnętrzny charakter, gabaryty modułów czy przezroczystość.

Warto też wspomnieć o niezwykle efektownym mappingu, za pomocą którego można stworzyć show na wysokim poziomie. To technika projekcyjna prezentująca obraz na nieregularnej powierzchni, która zdaje się ją ożywiać. Zastosowana podczas otwarcia eventu lub jako jeden z jego elementów wpleciony w program wydarzenia z pewnością wywoła zachwyt.

Przed rozpoczęciem planowania wystroju należy wziąć pod uwagę techniczne warunki zabudowy scenograficznej danej powierzchni. Projekt scenografa musi zgadzać się z propozycjami grafika, a dodatkowo odzwierciedlać wizję organizatora i wywoływać zachwyt wśród gości. Niezależnie od tego czy scenografia eventu będzie obiektowa, multimedialna, czy mieszana, warto wziąć pod uwagę wszystkie te czynniki i zostawić jej zaprojektowanie profesjonalistom.

BRAK KOMENTARZY

Zostaw odpowiedź