Eventy w galeriach handlowych

Eventy w galeriach handlowych

0 1413
eventw centrum handlwym

W mediach bardzo często można natknąć się na informację o różnorodnych eventach organizowanych przez galerie handlowe. Okazuje się, że nie bez powodu miejsca takie inwestują w tego typu akcje – dobrze zaplanowana i przeprowadzona kampania stanowi źródło nowych klientów, którzy coraz rzadziej udają się tam na zakupy, a coraz częściej w poszukiwaniu rozrywki.

Dowodem na to może być chociażby badanie przeprowadzone przez firmę Cherry, które dotyczyło eventu organizowanego w gdyńskiej galerii handlowej. Na podstawie porównań okresu przed eventem, w jego trakcie oraz po, uzyskano informacje odnośnie efektów tego wydarzenia. Podstawowy wniosek dotyczył wzrostu liczby osób odwiedzających dane centrum handlowe o 22%, z czego 38% stanowiły osoby, które pojawiły się w tym miejscu po raz pierwszy. Zaobserwowano również, że klienci w dniu eventu przebywali w galerii dłużej niż zazwyczaj – w większości przypadków czas ten wynosił ponad 3 godziny. Najistotniejszym wnioskiem jest jednak to, że aż 10% nowych klientów ponownie zdecydowało się na zakupy w ciągu miesiąca od dnia eventu.

wydarzenie w galerii handlowejNie podlega zatem wątpliwości, że eventy w przypadku centrów handlowych stanowią niezwykle atrakcyjną, a przede wszystkim skuteczną, formę pozyskania nowych klientów. Trzeba jednak pamiętać, że sukces takiej akcji zależy głównie od właściwego jej zaplanowania i przeprowadzenia (w związku z tym bardzo często opłaca się skorzystać z porad i usług profesjonalnych agencji). Najczęściej popełnianym błędem podczas organizacji tego typu akcji jest zły dobór grupy docelowej. Trzeba tutaj wziąć pod uwagę, jakie marki znajdują się na powierzchni centrum – inne atrakcje należy bowiem skierować do odbiorców marek ekskluzywnych, inne do klientów marek dostępnych dla portfela przeciętnego Kowalskiego.

Skuteczny event w galerii handlowej to także właściwa jego promocja, profesjonalna obsługa techniczna, dobranie odpowiednich narzędzi marketingowych do komunikacji, jak również przygotowanie atrakcyjnych materiałów informacyjnych. Na rezultaty takiej akcji nierzadko ma wpływ również pogoda – im gorsza, tym większe prawdopodobieństwo, że do galerii zawita więcej osób. W związku z tym warto organizować eventy w szczególności podczas zimnych pór roku, kiedy to sposoby spędzania wolnego czasu są znacznie ograniczone, a znużeni codziennością konsumenci szukają odskoczni od rutyny. Podobnie bywa w przypadku okolicznych świąt, takich jak Dzień Dziecka, Święta Bożego Narodzenia, Mikołajki czy po prostu weekendy – wówczas z pewnością możemy liczyć na większe natężenie klientów.

akcja promocyjna w galerii handlowejJakie atrakcje warto przygotować dla gości centrum handlowego? Eventy w takich miejscach najczęściej przybierają formę akcji rodzinnych, podczas których rodzice wspólnie z dziećmi odkrywają tajniki świata nauki czy zabawy. Przykładem takiej imprezy okolicznościowej mogą być mikołajkowe atrakcje dla dzieci – wręczenie paczek przez Świętego Mikołaja i jego pomocników, wspólne zdjęcia czy śpiewanie świątecznych piosenek. W ostatnim czasie bardzo modne stało się również organizowanie eventów o sportowym charakterze. Przykładem może być tutaj centrum handlowe w Zabrzu, w którym odbył się pokaz boksu, zajęcia dla dzieci pod hasłem zumba kids, a dodatkową atrakcję stanowiły bezpłatne porady trenerów.

Wydarzenia w galeriach handlowych mogą przybierać także formę kampanii społecznych – jedna z poznańskich galerii w bieżącym roku zorganizowała event pt. Szczęśliwe dziecko, szczęśliwa mama, w ramach którego była możliwość skorzystania z bezpłatnego badania USG oraz porad specjalistów. Innymi często realizowanymi pomysłami są oczywiście pokazy mody przedstawiające nowe kolekcje ubrań czy też akcje mające na celu wypromowanie nowych sklepów lub produktów.

Organizując event w centrum handlowym nie można zapomnieć o zapewnieniu klientom-uczestnikom odpowiednich nagród – na przykład próbek produktów, bonów zakupowych lub zniżek. Takie gesty z pewnością wpłyną na wzrost zaangażowania i lojalności klientów.

Otwarcia i urodziny centrów handlowych bądź sklepów, akcje promocyjne nowych produktów, eventy okolicznościowe – motywów organizacji eventów w galeriach handlowych jest naprawdę wiele. Najważniejsze to pamiętać, że im bardziej przyciągające uwagę wydarzenie, tym większa szansa na to, że znajdą się osoby zainteresowane wzięciem w nim udziału, a to oczywiście oznacza większe korzyści dla galerii handlowych – zarówno wizerunkowe, jak i finansowe.

BRAK KOMENTARZY

Zostaw odpowiedź