Grand opening – sukces już na wstępie

Grand opening – sukces już na wstępie

grand opening

Każdy przedsiębiorca zakładający nowy biznes wie, że trudno wybić się ze swoim pomysłem spod gęsto utkanej sieci jaką stanowi konkurencja. Jeśli jednak wymarzoną firmę uda się już otworzyć to warto zadbać o to, by została zapamiętana jak najlepiej i to już na samym wstępie! Dlatego niemal koniecznością jest zaaranżowanie efektywnego grand openingu. Jak stworzyć event, po którym dobre wieści o firmie szybko się rozniosą?


Marketing miarą sukcesu

Przede wszystkim trzeba zapamiętać, że choćby wydarzenie było zaaranżowane z niezwykłym polotem, to o jego sukcesie nie będzie można mówić bez uczestników eventu. Ci z kolei przybędą na otwarcie tylko wtedy, gdy będą o nim wiedzieć i właśnie dlatego poinformowanie potencjalnych gości należy powierzyć marketerom. Specjaliści w swoich komunikatach dotrą do osób docelowych i wykorzystają atrakcyjne formy powiadomienia ich o planowanym otwarciu. Należy zaufać wiedzy profesjonalistów, ale to nie oznacza, że nie trzeba mieć ogólnego rozeznania na temat dobrze zorganizowanej kampanii. To na szczęście nie jest bardzo skomplikowane, bo zawiera tylko cztery kluczowe elementy: dokładną datę, godzinę i miejsce otwarcia oraz intrygujący slogan, który zachęci do przybycia. Pytanie brzmi: co będzie wystarczająco frapujące dla potencjalnych odbiorców komunikatu?

Magnes na uczestników

W reklamie najlepiej byłoby poinformować o ewentualnych nagrodach czy konkursach lub obniżkach cen, bądź usług czekających na pierwsze przybyłe osoby. Warto zaplanować i zastosować taki zabieg, gdyż jest on niemal gwarancją przyciągnięcia wielu zaciekawionych uczestników. Oczywiście wszystko zależy od specyfiki firmy, jednak profesjonaliści od marketingu z pewnością podpowiedzą jakie działania będą skuteczne w przypadku konkretnej kampanii. Warto uzmysłowić sobie, że to wcale nie musi wiązać się z wielkimi stratami przedsiębiorców – wystarczy bowiem ograniczyć listę zwycięzców do kilku czy kilkunastu osób. To wzbudzi w uczestnikach ducha rywalizacji i z pewnością zachęci większą rzeszę zainteresowanych do przybycia na wielkie otwarcie naszego biznesu – szczególnie wtedy, gdy gościem specjalnym będzie znana osoba, będąca ambasadorem marki.

Dobre wrażenie

Realiści zdają sobie sprawę z tego, że nie są w stanie zadowolić wszystkich, którzy zechcą odwiedzić ich przedsiębiorstwo podczas wielkiego otwarcia. Nie oznacza to jednak, że nie mają starać się usatysfakcjonować dużego grona uczestników, którzy finalnie przyczynią się do niesienia dobrej wieści o firmie. Dlatego oprócz zorganizowania obniżek czy konkursów umożliwiających nielicznym wygranie atrakcyjnych nagród warto zadbać o oprawę skutecznie tłumiącą niezadowolenie tych, którym nie poszczęściło się w konkursach.

W tym celu można zorganizować piknik z darmowymi przekąskami lub ustawić stoiska z przystawkami. Dobrym pomysłem będzie też zaproszenie gości znanych w branży lub takich, którzy skutecznie podniosą rangę wydarzenia. Poza tym można zorganizować atrakcyjne widowisko audiowizualne, performance przygotowany przez lokalną grupę artystyczną i wiele innych. Tak naprawdę wszystko zależy od branży, budżetu i wizji pomysłodawcy. Koniec końców tego rodzaju zadania nie są łatwe w realizacji, dlatego warto zostawić ich realizację osobom znającym się na rzeczy.

Wielkie otwarcie należałoby przygotować w myśl przysłowia: “jak cię widzą, tak cię piszą”. Najlepiej, gdyby grand opening był zorganizowany tak, by pozytywne wieści na jego temat rozchodziły się zarówno pocztą pantoflową, jak i w internecie. Dobrze zaaranżowane otwarcie jest połową przyszłych sukcesów przedsiębiorstwa, dlatego w zakresie jego organizacji najlepiej zaufać profesjonalistom z branży eventowej, którzy dzięki swojemu doświadczeniu i doskonałej znajomości rynku przygotują otwarcie, którego nie powstydziłyby się największe, światowe firmy.

BRAK KOMENTARZY

Zostaw odpowiedź