Incentive, czyli jak zmotywować pracowników?

Incentive, czyli jak zmotywować pracowników?

0 309
Incentive

Polscy pracodawcy od kliku lat coraz częściej i chętniej sięgają po takie motywacyjne narzędzia jak wyjazdy typu incentive. Integracja pracowników przestała się zatem sprowadzać do wizyt w pubach i ośrodkach konferencyjnych – nastał czas wyjazdów, które na długo zapadają w pamięci uczestników.

Planowanie wyjazdu motywacyjnego powinno rozpocząć się od określenia celu, dla którego jest on jest organizowany. Zazwyczaj jest to zwiększenie motywacji pracowników lub nagroda za ciężko wykonywaną pracę. Dzięki tego typu wyjazdom rośnie siła całego zespołu w firmie, a co za tym idzie – zwiększa się wydajność pracowników oraz poprawia identyfikację i lojalność zarówno klientów, jak i pracowników względem danej marki. Incentive stanowi bowiem bardzo łatwy sposób poprawy wizerunku pracodawcy i firmy, a co za tym idzie zwiększenia zaufania klientów i zacieśnienia z nimi współpracy.

PodrozkulinarnaImprezy incentive mogą przybierać różne formy. Najbardziej popularne są wyjazdy krajowe lub zagraniczne, ale mogą być to również konferencje zakończone ogniskiem lub gry zespołowe. Ważne jest, by organizator zadbał o każdy szczegół wyprawy, ponieważ takie wydarzenie powinno w pełni przypaść do gustu jego uczestnikom. W związku z tym, tego typu eventy powinno się planować dokładnie pod określaną grupę, zbierając wcześniej informacje o ich zainteresowaniach i potrzebach.

W ramach incentive można na przykład wyruszyć w podróż śladami bohaterów znanych książek i filmów lub wziąć udział w eventach rozrywkowych i kulturalnych. Na uwagę zasługują także podróże kulinarne, gdzie menu stanowi główny element wyprawy. Mogą być to np. winnice we Włoszech, Argentynie czy RPA. Docelowym miejscem podróży są tu tradycje kulinarne danego kraju. W ostatnim czasie na popularności znacznie zyskały wyjazdy z dreszczykiem emocji i nutą rywalizacji. Należą do nich przede wszystkim walka z żywiołami i sporty ekstremalne. Na lądzie mogą być to wyprawy quadami, jeepami, gra w paintball czy jazda na nartach, a w bardziej egzotycznych warunkach jazda na słoniach czy wielbłądach. Mogą być to również różne sporty wodne, spływ rwącą rzeką, czy nurkowanie, by podziwiać piękną rafę koralową. Również w przestworzach nie brakuje atrakcji – lot balonem, helikopterem czy skok ze spadochronem. To tylko przykładowe atrakcje chętnie wybierane przez polskich przedsiębiorców.

DubajincentivePozostaje jeszcze jedno pytanie – wyjazd w obrębie kraju czy za granicę? Mimo stosunkowo większych kosztów, najchętniej i najczęściej wybierane są wyjazdy zagraniczne. Większość zależy od dogodności połączeń lotniczych, a także od przeznaczonego budżetu na wyjazd. Do tej pory z wyjazdów egzotycznych największą popularnością cieszył się Dubaj i Katar, głównie ze względu na bezpośrednie połączenie lotnicze z Warszawy. Jednak organizatorzy wyjazdów incentive cały czas poszukują nowości. Badania przeprowadzone w 2015 pokazują, że preferencje wyjazdu zwracają się w stronę tzw. krajów wschodzących, czyli tych położonych w Ameryce Środkowej i Południowej. Należą do nich m.in.: Brazylia, Kolumbia, Kostaryka czy Belize. Dzieje się tak dlatego, że państwa te stają się coraz bardziej bezpieczne, mają coraz więcej budynków konferencyjnych dostosowanych do wymagań europejskich klientów, a dodatkowo są wspaniałą atrakcją, ponieważ do tej pory niewiele było tam turystów biznesowych.

Coraz więcej pracodawców zaczyna przywiązywać wagę do atmosfery panującej w firmie, mając na uwadze nie tylko efektywność pracowników, ale również ich satysfakcję. Jednym z najlepszych pomysłów na poprawę relacji w firmie jest z pewnością wyjazd incentive. Co istotne, po stronie pracodawcy stoi tylko inicjatywa, realizacją takiego wyjazdu mogą zająć się profesjonalne agencje, które bez problemu znajdą najlepsze, dostosowane do potrzeb i oczekiwań pracodawców, jak i pracowników rozwiązanie.

BRAK KOMENTARZY

Zostaw odpowiedź