Jak promować event w mediach społecznościowych?

Jak promować event w mediach społecznościowych?

0 587
event w social media

Dobry event to dla wielu ludzi okazja do spotkania się ze znajomymi i spędzenia wolnego czasu w atrakcyjnej formie. A dla organizatorów? To przede wszystkim dużo ciężkiej pracy, której efektem ma być nie tylko zorganizowany event, ale też zdobycie szerokiego zainteresowania samym wydarzeniem, a przy okazji usługami agencji eventowej. Dlaczego? Bo o sukcesie eventu zawsze będzie głośno. Jak zatem wypromować konkretną imprezę w social media? Poniżej kilka wskazówek.

Pierwszym i kluczowym zadaniem jest zdefiniowanie grupy docelowej, zatem zasadne będzie postawienie sobie pytania: Kto ma być zainteresowany eventem? A więc przede wszystkim należy określić wiek i szczegółowe zainteresowania tych, którymi również my, jako organizatorzy będziemy interesować się najbardziej. Parametry te, powinny być zależne od rodzaju wydarzenia. Jeśli jest to koncert, warto dowiedzieć się, jakiej muzyki lubią słuchać najbardziej. Jeśli wydarzenie sportowe, jaki dokładnie rodzaj sportu ich fascynuje. I przede wszystkim zastanowić się dlaczego mieliby zjawić się na wydarzeniu? Po określeniu tych cech, nadchodzi czas na wybór właściwych narzędzi social media do promocji. W tej kwestii nadal niezastąpiony pozostaje Facebook i możliwość utworzenia odrębnego wydarzenia, na którym będą publikowane wszelkie szczegóły związane z imprezą. Nie warto jednak ograniczać się tylko do tego serwisu. Jeśli odbiorcami są osoby związane z fotografią, może należałoby użyć Instagrama? Warto rozważyć każdą możliwość, z tym zastrzeżeniem, by przyniosła ona pożądany efekt. Co zatem stanowi klucz do sukcesu?

1.  Zaintrygowanie potencjalnych uczestników

Ważna w tej kwestii będzie własna strona eventu. Może to być strona na Facebooku, strona internetowa lub konto na Twitterze. W zależności od rodzaju i wielkości wydarzenia, konfiguracja może być różna. Ważne jednak, aby potencjalny uczestnik mógł bez problemu ją znaleźć, bądź też trafić na nią przypadkiem.

2. Wzbudzenie zaangażowania

Kiedy potencjalny uczestnik trafi już na stronę wydarzenia, łatwo zatrzymać go na zasadzie interakcji. Przydatny może być w tym celu przygotowany wcześniej content (treść wartościowa dla uczestnika), organizacja konkursów z nagrodami, stworzenie filmiku promującego. Dzięki tym zabiegom ludzie sami zaczną udostępniać wydarzenie i dzielić się nim z innymi, jeśli zobaczą w tym korzyści dla siebie. Nie chodzi tu wyłącznie o korzyści materialne, może to być chociażby duża doza rozrywki.

3. Integracja

Po zdobyciu odpowiedniej liczby uczestników, warto zintegrować ich ze sobą. Pomocne będzie stworzenie hashtagu na Facebooku czy Twitterze, który będzie identyfikować wiadomości o wydarzeniu. Ważne, by informacje skierowane do potencjalnych uczestników były ciekawe – przede wszystkim powinny zachęcać do rozmowy i do aktywnego uczestnictwa w wydarzeniu. Stworzenie głosowania na Facebooku na temat muzyki granej podczas festiwalu lub prośba o wybór zespołu, jaki ma się na nim pojawić, z pewnością zaangażuje i zintegruje uczestników. Przy promocji wydarzenia dużą rolę odgrywa administrator strony, który musi trzymać rękę na pulsie oraz na bieżąco odpowiadać na pytania zainteresowanych.

4. Informacja

Dzielenie się informacjami na temat wydarzenia jest kluczem do sukcesu, jeśli chodzi o zachęcenie ludzi do przybycia. Dzięki odpowiedniemu dozowaniu informacji, przypominać się będzie również o samym wydarzeniu.

5. Podgrzanie atmosfery

Przed samym eventem należy podgrzać atmosferę, sprawić wrażenie, że jest to wydarzenie, na które trzeba przyjść. Filmiki, zdjęcia, live stream z jego organizacji, wywiady – to sprawi, że uczestnicy nie będą mogli doczekać się dotarcia na event.

A co, gdy już jest „po wszystkim”? Po zorganizowaniu udanego eventu, warto pomyśleć o odpowiedniej dokumentacji. Nagranie tak zwanego aftermovie, fotorelacja czy dobry artykuł to sposób na promocję kolejnej edycji wydrzenia. Dzięki temu zwiększa się również szanse na to, że uczestnicy chętnie wybiorą się na wydarzenie ponownie i zaproszą nowych znajomych.

Wtedy też można powiedzieć, że zaczyna się właśnie ten etap, na którym organizatorom zależy najbardziej – o minionym wydarzeniu zaczyna mówić sama publiczność, a więc następuje zamiana ról.

BRAK KOMENTARZY

Zostaw odpowiedź