Jak sprawić, by bankiet wypromował firmę?

Jak sprawić, by bankiet wypromował firmę?

0 417
bankietfirmowy

Bankiety firmowe to coraz częściej spotykana forma spotkań biznesowych. Ich organizacja wymaga wiele zaangażowania – żaden szkopuł takiego wydarzenia nie może zostać przeoczony, inaczej przyjęcie, a więc i organizująca je firma, spotka się z niezadowoleniem i rozczarowaniem gości. O czym zatem należy pamiętać organizując bankiet firmowy?

Najważniejszy, pierwszy krok, to dokładne ustalenie liczby gości, od tego bowiem należy uzależnić wybór sali. W odpowiedzi na pytanie „kogo zaprosić?” istotne będzie określenie charakteru imprezy – tego, czy przybierze ona bardziej lub mniej oficjalną formę. Bankiet firmowy może być bowiem zorganizowany zarówno w celach towarzyskich, jak i z okazji ważnych dla życia firmy wydarzeń, na przykład rozpoczęcia nowej współpracy lub też wizyty zagranicznego partnera.

bankietorganizacjaUstalając liczbę gości, warto od razu uzgodnić, czy będą oni mieli możliwość zaproszenia osób towarzyszących. Jeśli tak, zaleca się przygotowanie imiennej listy wszystkich zaproszonych, dzięki czemu uniknie się sytuacji, w której dla któregoś z gości zabraknie miejsca. Warto również wziąć pod uwagę, jakie stanowiska zajmują zaproszeni i wykorzystać tę wiedzę podczas przydzielania miejsc przy stole. Zazwyczaj bywa tak, że osoby z tej samej branży lub działu sadza się w swoim towarzystwie.

Gdy liczba gości zostanie już ustalona, przychodzi kolej na wybór miejsca, w którym bankiet się odbędzie. Rezerwacja sali bankietowej powinna mieć miejsce minimum dwa tygodnie przed wydarzeniem. Warto zadbać o to, by miejsce było jak najbardziej prestiżowe, jak również, by znajdowała się w nim zarówno restauracja, jak i motel. Nie można zapomnieć o tym, by dopasować lokal do profilu gości oraz charakteru imprezy. Faktem jest, że większość osób zwraca uwagę na szczegóły – konieczne jest więc zadbanie o odpowiedni wystrój sali, bogate i wykwintne menu, a także atrakcje, jakie będą towarzyszyć przyjęciu.

Na profesjonalny wymiar bankietu wpłynie także odpowiednie „oznaczenie terenu”, czyli umieszczenie w okolicy sali bankietowej nośników reklamowych, na przykład flag z logo, informujących o danej firmie. Trzeba jednak zadbać o to, by nie były one tandetne, ale w pełni oddające powagę wydarzenia.

bankietsluzbowyPodczas organizacji bankietu firmowego nie można zapomnieć o zamówieniu zaproszeń dla gości oraz ich terminowym wysłaniu lub osobistym wręczeniu. Goście powinni otrzymać zaproszenia minimum 2 tygodnie przed datą wydarzenia. Warto mieć tutaj na uwadze, że poczta często zawodzi, w efekcie czego zaproszenie może nie dojść na czas – warto przewidzieć taką sytuację i wynająć firmę kurierską, która dostarczy zaproszenia. Bardzo istotne jest, aby do przygotowanie zaproszenia podejść poważnie i z wielotygodniowym wyprzedzeniem. Warto także zadbać o to, aby zaproszenia nie miały tylko jednego wzoru.

W dzień, kiedy odbywa się bankiet warto, aby organizator przyszedł wcześniej niż goście. Cel jest jeden – sprawdzić, czy wszystko jest przygotowane zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami. W razie niespodziewanych komplikacji istnieje szansa na to, że zdąży się wprowadzić niezbędne zmiany czy też poprawki.

Organizacja bankietu firmowego nie jest rzeczą łatwą, bezsprzecznie wymaga dużego nakładu pracy oraz umiejętności zarządzania czasem. Przede wszystkim należy pamiętać, że dobrze zorganizowany bankiet wpłynie na wzrost renomy firmy wśród potencjalnych klientów i partnerów – taki też jest jego cel. Wobec tak dużej odpowiedzialności warto wziąć pod uwagę współpracę z doświadczonymi agencjami, które nie tylko wyręczają firmę w obowiązkach związanych z planowaniem i organizacją bankietu, ale również dbają o to, by był on zorganizowany na najwyższym poziomie.

Podobne artykuły

BRAK KOMENTARZY

Zostaw odpowiedź