Jakie obowiązki należą do hostessy podczas eventu?

Jakie obowiązki należą do hostessy podczas eventu?

0 573
hostessa

Praca w charakterze hostessy wciąż często wiąże się z niesłusznym stereotypem osoby od ładnego wyglądu i uśmiechu. Jednak profesjonalne podejście do obsługi eventu wymaga licznych kompetencji i cech, które warto mieć na uwadze podczas planowania wydarzenia.

Hostessy to często osoby, poprzez które dochodzi do pierwszego kontaktu potencjalnego klienta z promowanym produktem lub marką. Dlatego też w znacznym stopniu to ich umiejętności bezpośrednio przekładają się na wizerunek zatrudniającego podmiotu. Nie chodzi jednak wyłącznie o przyciągnięcie uwagi do stanowiska promocyjnego. To pierwszy krok, warto jednak pamiętać o tym, że po zdobyciu zainteresowania klienta, można go albo pozytywnie zaskoczyć, albo przeciwnie – fatalnie rozczarować. Kluczem do sukcesu na tym etapie jest efektywne porozumienie między zatrudniającym, a zespołem hostess. Celem powinno być jasne przekazanie i sformułowanie oczekiwań, metod, spodziewanych rezultatów i wszystkich innych strategicznych informacji w obsłudze akcji promocyjnej.

Hostessy na eventach są odpowiedzialne za przyciąganie uwagi, przekazywanie informacji, odpowiadanie na pytania i wątpliwości zainteresowanych, rozwiązywanie problemów i ogólnie pojęte zdobywanie sympatii potencjalnych klientów. Chodzi o to, by promowany produkt był skojarzony z pozytywnymi emocjami – a umiejętność ich wyzwalania jest bezpośrednio związana z doświadczeniem i kompetencjami interpersonalnymi hostessy. Ogromne znaczenie ma tu więc asertywność, ogólna inteligencja, rezolutność i pomysłowość osób zatrudnianych na to stanowisko. Błyskotliwe inicjowanie kontaktu, umiejętne odgrywanie określonych ról, sprawne przemycanie haseł i idei marki czy też zdolność radzenia sobie z niespodziewanymi sytuacjami, mają niebagatelne znaczenie – a na pewno są przynajmniej tak samo istotne jak aparycja hostess. Dużym atutem może być np. umiejętność swobodnego komunikowania się z klientami zagranicznymi w ich języku. Podobną rolę może odgrywać łatwość w nawiązaniu porozumienia – poprzez np. szybkie przyswajanie branżowej terminologii i jej skuteczne, sensowne stosowanie w dialogu.

planowanieWażnym aspektem pracy w charakterze hostessy jest również łatwość w komunikowaniu się z supervisorami lub przełożonymi. Jednak w tym przypadku odpowiedzialność spoczywa na barkach obu stron. Chodzi o to, by zarówno strona zatrudniająca, jak i zespół hostess był w stanie w czytelny sposób wymienić się podstawowymi informacjami. Hostessy powinny w pełni poznać plan eventu, jego cel, politykę marki, podstawowe informacje o promowanym produkcie, ale też miejscu działania – tak, by szybko mogły służyć pomocą i w razie potrzeby informować uczestników i gości wydarzenia. Znaczenie ma również umiejętność skutecznej komunikacji z supervisorem – takie, które pozwala na unikanie przykrych nieporozumień np. związanych ze stawianymi oczekiwaniami dotyczącymi stroju, wyglądu czy innymi planowanymi zadaniami, jakie mają być realizowane podczas wydarzenia.

Jak widać organizując event i wybierając osoby na stanowisko hostessy warto zdecydować się na współpracę z tymi kandydatkami i kandydatami, którzy spełniają wyżej wymienione wymagania oraz poradzą sobie w najmniej oczekiwanych sytuacjach. Kompetentne osoby z całą pewnością zapewnią profesjonalną obsługę gości eventu i nie popełnią gaf, które mogłyby działać na niekorzyść firmy.

Jeśli poszukujesz hostess, które będą reprezentować Twoją firmę na wysokim poziomie, odezwij się od nas.

Podobne artykuły

BRAK KOMENTARZY

Zostaw odpowiedź