Nowe technologie w eventach – przed i w trakcie wydarzenia

Nowe technologie w eventach – przed i w trakcie wydarzenia

0 433
technologieweventach

Jedną z konsekwencji rewolucji naukowo-technicznej, a zwłaszcza związanego z nią procesu komputeryzacji, jest wszechobecność technologii w niemal wszystkich dziedzinach życia. Można powiedzieć, że dziś więcej wysiłku kosztuje ucieczka od technologii, niż jej wykorzystanie w codziennym funkcjonowaniu. W branży eventowej technologia również znalazła swoje miejsce i wciąż jest dynamicznie rozwijana.

Nowoczesne rozwiązania technologiczne przydają się już na etapie przygotowywania eventu. Dzięki nim można usprawnić na przykład promocję wydarzenia i wzbudzić o wiele szersze zainteresowanie w porównaniu z klasycznymi metodami pozyskiwania uwagi. Standardem jest już tworzenie dedykowanej strony internetowej. Jej realizacja może mieć różną formę. Niekiedy na długo przed datą eventu udostępnia się wszystkie informacje, których mogą poszukiwać zainteresowani. Inna strategia polega na ewolucyjnym rozwijaniu treści strony – zaczynając nawet od krótkiej wiadomości lub enigmatycznego hasła, które angażują odbiorców i przyczyniają się do rozgłosu w odniesieniu do wydarzenia. Jeszcze innym rozwiązaniem na tym etapie organizacji jest prowadzenie profili związanych z eventem w serwisach społecznościowych.

Tu przede wszystkim wchodzi w grę Facebook i kampanie reklamowe realizowane w ramach tego serwisu. Jeśli wydarzenie jest cykliczne warto stworzyć specjalny fanpage, który stanie się miejscem informacyjnym i zrzeszającym osoby zainteresowane danym wydarzeniem. Co istotne, dzięki odpowiednio stargetowanym reklamom można dotrzeć z komunikatem do potencjalnej grupy odbiorców. Niezwykle ważna w tej kwestii jest otwarta forma komunikacji na linii organizator – zainteresowany, przynosi bowiem kilka korzyści. Pozwala nie tylko na dzielenie się informacją i korzystnie wpływa na wizerunek organizatora lub eventu (o ile komunikacja prowadzona jest kompetentnie). W dialogu, wszyscy potencjalni uczestnicy wydarzenia mogą przedstawiać swoje opinie, komentarze, zgłaszać uwagi i propozycje – co powoduje efekt zaangażowania i również sprzyja promocji eventu. Za wykorzystaniem mediów społecznościowych opowiada się kilka mocnych argumentów – korzystają z nich osoby znajdujące się w grupie docelowej, rozwiązania te są darmowe dla użytkowników, zasięg dostępu jest niemal nieograniczony – możemy komunikować się zarówno lokalnie, jak i globalnie, a także tego typu portale cechuje duża multimedialność – treść informacyjna i promocyjna może być nadawana w różnych formach, dzięki czemu staje się znacznie bardziej atrakcyjna i przystępna dla użytkowników.

Tyle o wykorzystaniu nowoczesnych technologii przed samym wydarzeniem. Jak z kolei można je wykorzystać podczas trwania eventu? Dla przykładu – coraz częściej organizatorzy wydarzeń oferują równoległą transmisję eventu online. Zapewnia to dostęp do szerszego grona odbiorców, jak również pozwala na interakcję między uczestnikami w przestrzeni wirtualnej. Częstym rozwiązaniem jest również udostępnianie infokiosków, czyli automatycznych punktów informacyjnych, które mogą być synchronizowane z osobistymi urządzeniami mobilnymi uczestników wydarzenia. Innym rozwiązaniem jest również proponowanie aplikacji na tego typu urządzenia. Dzięki tym usprawnieniom możliwe jest zagwarantowanie zawsze aktualnych i dostępnych informacji istotnych dla uczestników. Wykorzystanie technologii pozwala też na przykład na usprawnienie rejestracji gości (punkty check-in), wydawanie komunikatów bezpieczeństwa, prowadzenie dokładniejszych statystyk wydarzenia i wiele innych.

Również kwestia atrakcyjności wydarzenia w dużym stopniu związana jest z nowoczesnymi technologiami. Na wielu eventach wprowadzane są różnego rodzaju efektowne wizualizacje – na przykład w postaci mappingu przestrzeni, prezentacji 3D, zastosowania aplikacji typu augmented reality (rzeczywistości rozszerzonej) czy też virtual reality (rzeczywistości wirtualnej). Dzięki możliwościom komunikacyjnym, możliwe jest również scalanie wydarzeń odbywających się w różnych miejscach pod jednym szyldem lub na przykład tłumaczenie treści w czasie rzeczywistym.

Zobaczcie mapping dotyczący prezentacji modelu Porsche Carrera 4S.

Przyszłość bez wątpienia będzie wiązać się z coraz szybszym rozwojem i jeszcze bardziej intensywnym zastosowaniem technologii w branży eventowej. Warto śledzić nowe rozwiązania oferowane przez specjalistów by być świadomym jakie możliwości oferuje zastosowanie tego rodzaju technologii w prowadzeniu wydarzeń.

BRAK KOMENTARZY

Zostaw odpowiedź