Przedstawiciel firmy na targach – jak rozmawiać z klientami?

Przedstawiciel firmy na targach – jak rozmawiać z klientami?

0 336
stoisko targowe firmy

Targi to bardzo dobra okazja, aby osobiście porozmawiać z obecnymi i potencjalnymi klientami. To czas na wypromowanie nowych produktów i budowanie wizerunku marki. Takie okoliczności dają także możliwość zbudowania solidnego networkingu oraz przeprowadzenia wstępnego benchmarkingu.  Powodów dla których warto wystawić swoje stoisko jest wiele, jednak aby osiągnąć zamierzony cel trzeba ku temu odpowiednich przygotowań.

Przede wszystkim należy zadbać o porządne stoisko targowe, które wizualnie przyciągnie potencjalnych klientów. Nie jest to proste zadanie, gdyż liczy się każdy detal. Stoisko powinno współgrać z charakterem firmy – ma ono stanowić wizytówkę i reklamę w jednym. Więcej o stoiskach targowych pisaliśmy tutaj.

Najważniejszym elementem każdych targów są ludzie. Dlatego niezwykle ważne jest, aby przedstawiciele firmy byli odpowiednio przygotowani. Na zrobienie pierwszego dobrego wrażenia okazja jest tylko raz, dlatego należy zadbać o schludny, profesjonalny wygląd.

Niezależnie czy jest to pierwszy dzień targów czy któryś z kolei – osobie wyznaczonej do udziału w tym evencie powinien towarzyszyć przez wszystkie dni wydarzenia sympatyczny wyraz twarzy. Bycie reprezentantem firmy nie należy do łatwych zadań, ponieważ należy zadbać o wysoką efektywność przez cały okres trwania imprezy. Osoby wybierane na przedstawicieli powinny być świadome obowiązku jaki wiąże się z pełnieniem tej funkcji. Targi to cenny czas, podczas którego należy aktywnie zachęcić odwiedzających do rozmowy, zapoznać ich z produktem, usługą, ofertą i skłonić do skorzystania z promocji, jakie zostały specjalnie przygotowane na tę okazję. Dzięki pozytywnemu nastawieniu potencjalny klient z pewnością obdarzy większym zaufaniem przedstawiciela, co przekłada się na korzyści dla firmy. Z tego względu należy wyjść naprzeciw uczestnikom eventu, a nie czekać aż sami przyjdą. Na targach dociera do nich tysiące komunikatów, dlatego tak istotne są odpowiednie działania przyciągające uwagę.

Tu także niezwykle ważna jest szeroka wiedza pracowników. Uczestnicy zadają najróżniejsze pytania, a zadaniem przedstawiciela jest udzielenie wyczerpujących odpowiedzi, które usatysfakcjonują zainteresowanych. Każdy reprezentant powinien zostać przeszkolony w zakresie szczegółowej działalności firmy, oferty oraz produktów, co pozwoli mu na prowadzenie swobodnej rozmowy z potencjalnymi klientami. W oczach rozmówcy należy budować się wizerunek eksperta i autorytetu - z tego względu połączenie odpowiedniego wyglądu z szeroką wiedzą pomoże osiągnąć taki efekt.

W rozmowie z uczestnikiem, przedstawiciel firmy powinien stosować język korzyści, czyli technikę perswazji, podczas której stosowany jest model cecha – zaleta – korzyść, uwydatniając tym samym profity, jakie będą ważne dla klienta. Konwersacja powinna być rzeczowa, jednocześnie nie ograniczająca się do zdawkowych odpowiedzi. Warto pamiętać, że targów nie warto rozpatrywać jedynie jako miejsca sprzedaży produktów i usług, lecz jako doskonałej okazji do nawiązania relacji, które zaprocentują w przyszłości.

Wyszkolenie pracowników przed wyjazdem na targi jest kluczowym zadaniem każdego właściciela firmy. Jest to działanie, w które z pewnością warto zainwestować. Targi to intensywna promocja przedsiębiorstwa, która odpowiednio przygotowana, z pewnością przyniesie korzyści.

Podobne artykuły

BRAK KOMENTARZY

Zostaw odpowiedź