Skuteczny content marketing przy organizacji eventu

Skuteczny content marketing przy organizacji eventu

0 129
contentmarketing

Organizacja eventu to świetny pomysł na wypromowanie marki bądź produktu. Najlepiej jeśli wydarzenie pozostawi wśród odbiorców miłe wrażenia i dzięki dobrze przekazanym treściom marketingowym przyciągnie grupę docelową. Jak sprawić, by content marketing był skuteczny podczas organizacji eventów?

Dotrzyj do odbiorcy

Event nie może odbyć się bez osób, które zechcą wziąć w nim udział i dlatego tak ważne jest dotarcie do potencjalnych uczestników. O grupie docelowej można pomyśleć już na tym etapie, ponieważ to jakie kanały promocji wybierzemy w dużej mierze zadecyduje jej profilu. Jeśli komuś wydaje się, że najłatwiejszym sposobem będzie podanie informacji do kanałów social media to ma sporo racji, jednak na tym się nie kończy. Platformy zaliczane do tej grupy nie są jednorodne – osoba korzystająca z Pinteresta nie musi mieć Twittera, dlatego trzeba mieć dobrze zaplanowaną strategię.

Dopracuj szczegóły

Przy organizacji eventów należy śledzić trendy i korzystać z najnowszych rozwiązań. Jesteśmy społeczeństwem obrazu i dobrze byłoby, gdyby ten odgrywał jedną z głównych ról. Dopracowanie detali wpłynie na pozytywny odbiór wydarzenia i wzmocni chęć uczestnictwa. Warto też dokładnie przeanalizować jak do tej pory marka starała się o względy konsumentów i zadbać, żeby dotychczas komunikowane treści pokrywały się z tymi na evencie.

Angażuj

Kiedy wydarzenie przyciągnie już uczestników, powinno ich jeszcze zainteresować. Trzeba zatrzymać zgromadzone osoby i sprawić, by cały event wywarł na nich pozytywne wrażenie, którym chętnie podzielą się z innymi. W ten sposób wieść o marce będzie nieść się samoistnie dzięki mediom społecznościowym.

Pamiętaj – znani mogą więcej

Zaangażowanie w event liderów opinii to silna broń. Dzięki obecności sławnych osób, które znacząco wpływają na konsumentów wydarzenie przyciągnie więcej odbiorców i zainteresowanie mediów. Należy mieć na uwadze, że konieczny jest odpowiedni dobór sław. Dla przykładu: dbająca o linię blogerka modowa powinna być zaangażowana w event promujący produkt powiązany z jej zajęciem i treściami, które komunikuje w swojej działalności – wybór liderów nie może być przypadkowy!

Relacjonuj

Skoro już informacja o organizowanym evencie dotarła do szerokiego grona odbiorców, warto byłoby na bieżąco ją relacjonować. Dzięki temu osoby zainteresowane wydarzeniem, jednak nie mogące wziąć w nim udziału, będą informowane o tym co się dzieje. Ponadto wykonanie takiego kroku umożliwi powrócenie do miłych chwil uczestnikom eventu, co wpłynie na wzbudzenie ich emocjonalnego stosunku do marki lub produktu, a także sprawi wrażenie podtrzymywania interakcji z potencjalnymi klientami. Obserwatorzy mogą też chcieć dzielić się informacjami o wydarzeniu w czasie jego trwania – warto więc, by odwoływali się do oficjalnej strony eventu.

Konsumenci nie są już tylko biernymi odbiorcami przekazów reklamowych – oczekują kreatywności i elementu zaskoczenia, który wzbudzi ich sympatię do firmy. Te z kolei powinny zdawać sobie sprawę, że dobrze zorganizowany event wywoła zadowolenie wśród uczestników, którzy nie pozostawią pozytywnej opinii samej sobie. Zaskakujące treści zachęcą zgromadzonych do dzielenia się zadowoleniem z wzięcia udziału w wydarzeniu. Za pośrednictwem mediów społecznościowych zdadzą relację z ciekawego eventu, budując tym samym świadomość marki.

Podobne artykuły

BRAK KOMENTARZY

Zostaw odpowiedź