Sprawdź 7 różnych pomysłów na wykorzystanie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości na eventach

Sprawdź 7 różnych pomysłów na wykorzystanie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości na eventach

0 337
Qverty

Organizując eventy lub targi musimy wciąż zaskakiwać, dlatego wymaga się od nas ciągłego poszukiwania nowości, które zwrócą uwagę na produkt, firmę i pokażą innowacyjne podejście do promocji i marketingu. Jeżeli chcemy zostać dobrze zapamiętani, musimy szukać oryginalnych, czasem niekonwencjonalnych pomysłów, które na długo zostaną w pamięci naszych klientów. Właśnie tutaj przychodzi nam z pomocą wirtualna oraz rozszerzona rzeczywistość w branży eventowej. Sprawdź kilka propozycji jak wywołać efekt wow u swoich partnerów : )

1. Prezentacja swojego produktu za pomocą Wirtualnej Rzeczywistości

Prezentacja produktu to jeden z najważniejszych elementów promocji na targach, przecież właśnie dlatego bierzemy w nich udział, aby pochwalić się tym, co produkujemy lub sprzedajemy. Co jednak zrobić, kiedy jesteśmy producentami ogromnych maszyn budowlanych lub rolniczych, lub mamy kilkanaście modeli drogich samochodów, a koszty transportu i wynajem powierzchni znacznie przekracza nasze możliwości ? Tutaj właśnie doskonałym rozwiązaniem jest wirtualna rzeczywistość (VR) lub rozszerzona rzeczywistość (AR), dzięki którym po założeniu gogli możemy przenieść się w wirtualny świat i oglądać nawet największy lub najbardziej skomplikowany produkt bez żadnych przeszkód. Działa to również w drugą stronę, gdy chcemy przedstawić coś mikroskopijnego jak np. microchipy, które dzięki wirtualnych możliwościach mogą zostać powiększone do dowolnych rozmiarów. Tego typu prezentacje produktowe wśród uczestników przeróżnych targów cieszą się coraz większym zainteresowaniem.

2. Rozszerzona rzeczywistość – czyli Twój produkt w niezwykłej odsłonie

A co zrobić, kiedy nie posiadamy specjalnych gogli? W miejsce tego można użyć zwykłego smartfona lub tabletu, który każdy ma w swojej kieszeni i przedstawić produkt za pomocą rozszerzonej rzeczywistości, czyli AR .W tym przypadku przedmiot po kliknięciu pojawi się na ekranie telefonu prezentując nie tylko jego wygląd, ale i nieograniczone możliwości. Dzięki temu przestrzeń dopasowuje się do naszego produktu lub projektu, a nie odwrotnie.

3. Wykorzystaj rozszerzoną rzeczywistość podczas prezentacji

Rozszerzona rzeczywistość może być doskonałym uzupełnieniem publicznych wystąpień i działać jako element zaskoczenia dla widzów. Już od dawna przecież było wiadomo, że to obraz jest najszybciej docierającą do człowieka informacją. Dlaczego więc nie skorzystać z tego tworząc wizualizacje, które na długo zostaną zapamiętane przez publiczność? Przecież nawet skomplikowane tematy mogą stać się jasne i zrozumiałe gdy się je pokaże w wirtualnej rzeczywistości.

4. Spotkanie w wirtualnej przestrzeni

Zawsze chciałeś spotkać się z kimś twarzą w twarz, nawet gdy ta osoba znajduje się na drugiej półkuli ? Wirtualna rzeczywistość w końcu nam w tym pomaga i umożliwia rozmowę z ludźmi, którzy fizycznie znajdują się w zupełnie innym miejscu. Za pomocą kamery 360 stopni możemy sprawić, że osoba będzie w centrum naszych zdarzeń. Taką technologię można wykorzystać podczas naszego eventu, targów, spotkań firmowych lub organizując konferencję prasową dla dziennikarzy. Dzięki wirtualnej rzeczywistości odległość przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie.

 

5. Wirtualny Avatar

A czemu by nie zrobić wirtualny krok w przód i po prostu spotkać się w wirtualnym świecie z możliwością popatrzenia sobie w oczy? Technologicznie jest to jak najbardziej możliwe a ogranicza nas jedynie wyobraźnia, co udowadnia twórca Facebooka Mark Zuckerberg. Mark podczas swojej konferencji na oczach widzów spotkał się z…. awatarami współpracowników. Sprawdź jak technologia może dowolnie kształtować rzeczywistość szczególnie tą wirtualną.

6. Wirtualne szkolenia

Chyba każdy zdaje sobie sprawę, że gdy chcemy się czegoś nauczyć nie wystarczy nam jedynie przeczytanie opisów. Najlepiej sprawdzić wszystko w praktyce! – w tym przypadku również wirtualna rzeczywistość daje spore pole do popisu. Taka technologia sprawdza się doskonale podczas szkoleń i wyjaśniania dokładnych procesów działania. Sprawdź jak przyjemna i przystępna może być już wkrótce nauka.

7. Po prostu zaczerpnij chwili rozrywki

Wirtualna rzecyzwistość może być po prostu niezwykłą formą zabawy, gdzie udostępniamy użytkownikowi grę pozwalającą eksportować nieznane światy. Możemy skorzystać z personalizowanych aplikacji, które będą nawiązywać do naszej branży a gościom dać niezapomniane i silne emocje. To właśnie one mogą być furtką sprzedażową naszego produktu. Ciekawym przykładem może tu być Lufthansa, która podczas jednych z eventów zapewniła klientom niezwykłą podróż.

Rozszerzona i wirtualna rzeczywistość w branży eventowej mogą mieć miliony zastosowań a powyższe przykłady to tylko namiastka pomysłów na ich wykorzystanie. Jeżeli szukacie niezwykłej atrakcji na swój event lub chcecie w ciekawy sposób zaprezentować swój produkt skontaktujcie się z – Qverty firma ta specjalizuje się bowiem w organizacji eventów z wykorzystaniem wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.

Podobne artykuły

BRAK KOMENTARZY

Zostaw odpowiedź