Stoisko targowe, które przyciągnie klientów

Stoisko targowe, które przyciągnie klientów

0 487
Stoiskotargowe

Dobrze przygotowane stoisko to podstawa dobrej komunikacji z klientem – dzięki temu dana marka będzie lepiej odebrana i przede wszystkim zapamiętana przez odbiorców. Należy pamiętać, że na targach pojawiają się nie tylko zwiedzający, którzy chcą coś kupić, ale także osoby, które chcą zapoznać się z rynkiem. Dlatego warto przygotować się na wizytę wszystkich potencjalnych kontrahentów.

Właściwy projekt i aranżacja stoiska stanie się wizytówką firmy, warto więc zadbać o odpowiedni jego wystrój. Klientów zdecydowanie najczęściej przyciąga modny i współczesny minimalizm. Czas wystarczy również twórczo wykorzystać wynajmowaną przestrzeń i w ten sposób odpowiednio wyeksponować produkt lub usługę. Może to wymagać sporo pracy, ale efekty na pewno przyniosą sukces. Ważnym elementem wystroju jest kolorystyka stoiska. Musi być ono widoczne, ale nie może kłuć w oczy, bo odstraszy klientów. Najlepiej zastosować dwa, góra trzy kolory, które będą do siebie pasowały i nie będą zbyt przytłaczające. Spójny odbiór stanowiska zapewni także odpowiednie oświetlenie, by klient dokładnie mógł zapoznać się z ofertą.

Organizacja_targowKolejnym istotnym elementem efektywnego stoiska jest jego lokalizacja na targach. Na największym zainteresowaniem cieszą się zawsze te usytuowane na samym początku lub w centrum hali. Warto jednak pamiętać, że bardzo często klienci nie podchodzą do pierwszego stoiska – tak działa ludzka psychika, chcą zobaczyć co będzie dalej, przez co zatrzymują się dopiero przy trzecim, czwartym produkcie z danej kategorii. Z tego powodu centralne położenie wydaje się być najbardziej odpowiednie. Należy jednak pamiętać, że zazwyczaj do ostatnich stanowisk trafia najmniej osób, ponieważ ci klienci, którzy chcieli coś kupić lub skorzystać z danej usługi, zrobili to wcześniej, albo po prostu klienci są już zmęczeni i nie docierają do samego końca. Warto więc z wyprzedzeniem zatroszczyć się o dogodną lokalizację stoiska.

Istotnym detalem jest również wyposażenie stanowiska. Jeśli stoisko przeznaczone jest do rozmowy z jednym klientem, dobrze jest zadbać o wygodne miejsce, które będzie stanowić pewnego rodzaju poczekalnię dla pozostałych zainteresowanych. Niezastąpionym elementem jest oczywiście miła i kompetentna obsługa - personel powinien być wcześniej odpowiednio przeszkolony, by móc profesjonalnie opowiadać o produktach i promocjach, a także rzetelnie odpowiadać na każde zadane pytanie. Liczy się charyzma, komunikatywność, pomysłowość, ale przede wszystkim wiedza o produkcie. Miłym elementem jest także drobny słodki poczęstunek np. cukierki czy ciastka albo kącik z kawą lub herbatą. Parzenie kawy można połączyć także z promocją. Dla przykładu, każdy odwiedzający otrzyma kawę jeśli polubi profil firmy na Facebooku lub zapisze się do newslettera.

Promocja stoiska jest ważna zarówno przed, w trakcie jak i po targach. Zaczynając od reklamy przed targami, warto zadbać o odpowiednią informację na swojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych. Do stałych klientów można wysłać zaproszenia drogą tradycyjną lub mailową. Powinna być w nich zawarta wiadomość o tym, kiedy odbywają się targi i gdzie będzie można znaleźć daną firmę (najlepiej dołączyć mapkę). Na portalach społecznościowych przed i w trakcie targów można zorganizować różne konkursy, w których nagrodę będzie można odebrać na targach. Warto więc zwrócić uwagę na to, by nagroda była atrakcyjna, a wręczenie wyróżnienia nie było zwykłym przekazaniem podarunku.

Hostessa_targiPodczas targów należy dopilnować, by nie zabrakło ulotek, broszur, katalogów czy wizytówek – lepiej, żeby było ich za dużo niż za miało. Dobrze też sprawdzą się QR kody, dzięki którym w bardzo szybki sposób klienci będą mogli zaznajomić się z ofertą firmy. Najlepiej umieścić je na ulotkach, wizytówkach albo na plakatach reklamowych. W czasie targów można wykorzystać także banery ustawione przy wejściach, które przyciągną uwagę np. uwieszoną informacją o konkursie. Koniecznie należy pamiętać o podaniu dokładnej godziny i miejsca odbywającej się atrakcji. Można również zatrudnić hostessy, które będą zapraszały klientów do stoiska, rozdając ulotki lub drobne upominki, najlepiej w postaci gadżetów firmowych.

Gdy posiadany budżet jest wysoki, można również zastanowić się nad organizacją eventu potargowego, którego celem będzie wzmocnienie nowo powstałych więzi z klientami. Nie należy też zapominać o komunikacji po targach na portalach społecznościowych. Warto podzielić się ze sowimi obserwatorami informacją jak było, co udało się osiągnąć czy choćby pokazać jak wyglądało stoisko.

Aranżacja stoiska podczas targów jest niezwykle ważnym aspektem kreującym wizerunek firmy – to świetna okazja do poszerzenia grona kontrahentów. W związku z tym warto skorzystać z usług profesjonalistów, który kompleksowo zadbają o przygotowanie stanowiska, odpowiednie atrakcje na stoisku, a także zapewnią odpowiednią promocję.

Podobne artykuły

BRAK KOMENTARZY

Zostaw odpowiedź