Tajniki dobrego korpo-eventu – organizacja

Tajniki dobrego korpo-eventu – organizacja

0 128
lista to-do

Życie korporacji podporządkowane jest pewnym regułom, o których nie wolno zapominać podczas organizowania dużych imprez dla pracowników. Ci lubią czuć się wyjątkowo i cenią nowoczesne rozwiązania, bowiem bywają na takich wydarzeniach, toteż z pewnością będą mieć swoje wyobrażenie na temat eventu, w którym mają uczestniczyć. Z tego powodu można być pewnym, że wszelkie niedociągnięcia ze strony organizatorów zostaną natychmiast zauważone, dlatego warto zastanowić się w jaki sposób aranżować imprezy dla korporacji? Zacznijmy od kwestii organizacyjnych.

Obowiązkowy research

Z pewnością każdy organizator zdaje sobie sprawę, że osoby zasilające szeregi dużych firm nade wszystko cenią sobie profesjonalizm. Dlatego właśnie przed planowaniem wydarzenia trzeba dokonać szczegółowej analizy trendów obowiązujących obecnie w tematyce korpo-eventów. Za sprawą rozwoju technologii i wdrażania nowatorskich rozwiązań mających zaskakiwać uczestników zmieniają się one dynamicznie. Ciągłe poszukiwania są więc konieczne – niezależnie od doświadczenia jakie posiada się w obszarze wydarzeń korporacyjnych.

Lista to-do

Po dokonaniu przeglądu nakreślającego pewne ramy, należy zorganizować przede wszystkim… siebie. W tym pomocny okaże się spis rzeczy koniecznych do wykonania, nazywany po prostu listą to-do. Według badań przeprowadzonych przez LinkedIn aż 63% profesjonalistów jej używa, ale niestety zaledwie 11% z nich realizuje swoje założenia. Wielu z czytających ten artykuł z pewnością wie o czym mowa, na szczęście są sposoby pozwalające “domknąć” wpisane na listę kwestie.

Kiedy już zgromadzi się swoje obowiązki, trzeba nadać im priorytety. Warto też wziąć pod uwagę okoliczności mogące pokrzyżować realizację zaplanowanych działań. Z tego powodu konieczne jest, by przy każdym z nich ustalać zapas wynoszący przynajmniej 10% czasu przeznaczonego na wykonanie zadania. Dzięki temu nie będzie trzeba przekładać spotkań, jeśli np. zostanie się zatrzymanym przez korki. Sztuka wyboru i przewidywania jest więc podstawą przy tworzeniu listy to-do.

Najważniejszy element

Korporacyjna impreza nie odbędzie się bez uczestników, których dokładna liczba powinna być znana organizatorom planującym firmowe wydarzenie. Tworzenie go dla garstki osób sprawiłoby zawód tym, którzy poświęcili mnóstwo czasu na jego przygotowanie. To dlatego absolutną koniecznością na każdej liście to-do jest punkt: rejestracja uczestników.

Służą do niej narzędzia różniące się pod względem ceny, komplikacji obsługi, designu i kilku innych czynników, które należy uwzględnić przy wyborze idealnej platformy rejestracyjnej. Przeprowadzając zapisy trzeba pamiętać o warunkach koniecznych, pozwalających zrobić to skutecznie.

Pierwszym z nich jest to, by nie żądać od uczestników niepotrzebnych informacji mających posłużyć jedynie do budowania bazy danych. Zostanie to bardzo źle odebrane i już na samym początku pozostawi niesmak. Ponadto należy dobierać pytania do specyfiki eventu i zwięźle go opisać, zadbać o niebanalną nazwę, przedstawić prelegentów czy zachęcić do zadawania pytań w razie wątpliwości. Już na tym etapie zainteresowani poddają wydarzenie pierwszym ocenom i nastawiają się do niego w określony sposób – warto więc zadbać, by było to nastawienie pozytywne.

Sukces wydarzenia jest możliwy do osiągnięcia tylko wtedy, gdy szczegółowo zaplanuje się wszystkie zadania przybliżające do stworzenia niezapomnianej imprezy. Jest to niełatwe, dlatego postanowiliśmy stworzyć cykl o nazwie: Tajniki dobrego korpo-eventu, którego pierwszą odsłoną jest ten artykuł. W kolejnym poruszymy kwestie niezbędne do stworzenia efektownej imprezy dla korporacji – Tajniki dobrego korpo-eventu – na czasie, w którym opowiemy o tym, że warto iść z duchem czasu i obserwować najnowsze trendy, które następnie można doskonale wykorzystać. Śledźcie więc nasze wpisy!

BRAK KOMENTARZY

Zostaw odpowiedź