Zadania event marketingu

Zadania event marketingu

0 393
czym jest event marketing

Event marketing jest zwykle odbierany jako organizacja wydarzenia. I słusznie, choć tak minimalistyczna definicja nie odkrywa celów tego zjawiska, które w tym temacie odgrywają kluczową rolę. Dlatego już na wstępie warto zaznaczyć, że event marketing to przede wszystkim znakomite narzędzie promocyjne firm, marki czy idei.

Jak powinien wyglądać taki event? To zależy – najważniejsze to określenie celów i nietuzinkowy pomysł na ich osiągnięcie. Dzięki głowie pełnej pomysłów, aranżacji imprezy od A do Z wraz z zaprojektowaniem scenariuszy tych niemile widzianych (mowa o nieoczekiwanych i niesprzyjających niespodziankach) powstanie plan idealny, z którym impreza nie może się nie udać.

Podczas tego typu wydarzeń rusza cały mechanizm, który w drodze realizacji celów obranych przez organizatora, niesie ze sobą wiele innych profitów. Przede wszystkim nie można zapomnieć o tym, że każde działanie to okazja do budowania wizerunku firmy. Właśnie dlatego należy zadbać o to, by wydarzenie pracowało nad tworzeniem pozytywnych emocji we wszystkich uczestnikach – nie tylko zaproszonych gościach, ale także i współpracownikach, którzy angażują się w to przedsięwzięcie. Istotne, by organizowany event zawierał element zaskoczenia – warto stworzyć coś, czego nikt się nie spodziewa, co zapadnie w pamięć i wzbudzi entuzjazm. W tym przypadku nie musi być to od razu coś wielkiego, w stylu pokazu pirotechnicznego. Często wystarczy drobny upominek lub nietuzinkowa prezentacja z niespodzianką – wszystko jednak zależy od charakteru imprezy. Bez względu na to, jaką formę przybierze event marketing, czy to będzie konferencja, szkolenie, wydarzenie sponsorskie czy zwykły piknik, ważne by wypadł profesjonalnie. Bowiem wszystko, co będzie mieć na nim miejsce, nawet najmniejszy szczegół, zostanie poddane opinii ludzi. A jeśli mają już mówić, dobrze by był to przekaz z rekomendacją – w końcu na tym zależy nam najbardziej.

event marketing w pigulceDużą zaletą wydarzeń promocyjnych jest możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientami lub osobami interesującymi się daną branżą. To daje duże pole do popisu, aby poznać bliżej odbiorców przekazów marketingowych, a także dzięki zastosowaniu różnego rodzaju technik, wpływać na ich opinie bądź decyzje w obrębie reprezentowanej marki. Takie sytuacje stają się także znakomitą okazją do przestawienia nowych koncepcji, idei oraz produktów i usług. Odbiorcy przekazów prawie nigdy nie pozostawiają wydarzeń bez słowa komentarza, więc pozwala to wychwycić cenne spostrzeżenia na temat firmy lub marki, co również często pomaga w dopracowaniu następnych działań marketingowych, a co dalej idzie – świadomym i dojrzałym kreowaniu swojej pozycji na rynku.

Przy organizacji event marketingu warto pamiętać, że działania nie muszą być koniecznie skierowane do odbiorców zewnętrznych. Ważną grupą stają się również pracownicy firny, jej partnerzy i przyjaciele, o których nie można zapominać. Jeśli chodzi o samą organizację, zwykle za event marketing odpowiadają osoby z działu marketingu danej firmy. Jeśli jednak przedsięwzięcie jest przygotowywane na dużą skalę, podczas jego organizacji nie obędzie się bez pomocy firmy z zewnątrz – agencji eventowej, która znacząco może odciążyć z obowiązków, wesprzeć w działaniach i zaproponować rozwiązanie, które przyniesie dodatkowe korzyści.

Czy istnieje złoty przepis na event marketing? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Jedno jest jednak pewne – warto uczyć od tych, którym takie eventy się udają. Akcje Red Bulla, Coca Coli czy chociażby Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy są dużą dawką inspiracji. Dokładając do tego garść własnych pomysłów i szczyptę innowacyjności, event marketing może stać się narzędziem, które odpowiednio zapracuje nad poniesieniem prestiżu firmy.

Podobne artykuły

BRAK KOMENTARZY

Zostaw odpowiedź